بلاگ

فروش الکتروموتور

فروش الکتروموتور در فروشگاه ها و نمایندگی های معتبر با قیمت مناسب و گارانتی صورت می گیرد. مشتریان عزیز می توانند با مراجعه به این مراکز، با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهند.

سپهرموتورز یکی از این مراکز است که انواع مختلف الکتروموتور را با برندهای مختلف به خریداران ارائه می دهد.

الکتروموتور چیست؟

الکتروموتور همان موتور الکتریکی است که می تواند انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل کند. معمولا این کار از طریق تعامل بین میدان مغناطیسی موتور و جریان الکتریکی سیم پیچ صورت می گیرد. در واقع یک موتور الکتریکی بر اساس قانون القایی فارادی عمل می کند.
کاربردهای الکتروموتور

از الکتروموتور در صنایع مختلفی مانند خودروسازی، نفت، گاز و پتروشیمی، ساخت لوازم خانگی، صنایع غذایی، دارویی و … استفاده می شود. ضمن اینکه در ساختار قطارها، فن ها، دیسک درایوها، تهویه مطبوع و … هم به کار می رود.

 

قانون القایی فارادی

بر اساس قانون القایی فارادی ، اگر شار مغناطیسی عبوری از یک مدار بسته تغییر کند، نیروی محرکه ای در آن القا می شود. اندازه ی این نیرو محرکه متناسب با آهنگ تغییرات شار مغناطیسی می باشد. این قانون توسط فردی به نام مایکل فارادی ارائه شده است.

انواع الکتروموتور (موتور الکتریکی)

الکتروموتورها به سه دسته ی موتور الکتریکی جریان مستقیم (DC)، موتورهای الکتریکی جریان متناوب (AC) و موتورهای خاص و فوق خاص (DM) تقسیم بندی می شوند.

۱- موتورهای جریان مستقیم یا DC :

این نوع الکتروموتورها که به عنوان ابتدایی ترین نسخه موتور الکتریکی شناخته می شوند، با استفاده از جریان مستقیم کار می کنند. جریان الکتریکی در موتور باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی می شود. در اثر این فرایند، روتور در شافت خروجی حرکت می کند. از مزایای موتورهای DC می توان به تولید گشتاور یکنواخت و قابل تنظیم، دقت بسیار بالا در کنترل سرعت روتور، راه اندازی و کنترل ساده تر نسبت به موتورهای AC، امکان کنترل میزان گشتاور و سرعت روتور اشاره کرد. این نوع الکتروموتور در کنار مزایای خود، دارای معایبی نیز می باشد. قیمت بالا، راندمان و سرعت پاسخ دهی پایین، نیاز به جریان مستقیم (DC) برای راه اندازی الکتروموتور، هزینه نسبتا بالای نگهداری و تعمیر از معایب موتورهای DC به شمار می روند.

۲- موتورهای جریان متناوب یا AC :

یک نوع دستگاه الکترومکانیکی می باشند که به وسیله ی جریان متناوب راه اندازی می شوند. موتورهای AC جزء پرکاربردترین سامانه های حرکتی مورد استفاده در تجهیزات خانگی و صنعتی هستند. از دلایل این امر می توان به استحکام بالا، قیمت پایین، هزینه های کم نگهداری و سرویس اشاره کرد. طراحی و ساخت موتور AC ساده تر از موتور DC است اما برای کنترل سرعت و گشتاور آن باید درک عمیقی از طراحی موتور داشت. موتورهای AC از نظر قطعات تشکیل دهنده شبیه موتورهای DC می باشند. با این تفاوت که در ساختار موتورهای AC کموتاتور وجود ندارد. اما این نوع موتورها، بلبرینگ دارند.

دسته بندی موتورهای AC :

این نوع الکتروموتور به دو دسته ی الکتروموتور سنکرون و آسنکرون (القایی) تقسیم بندی می شود. الکتروموتورهای القایی (آسنکرون)، انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. اما الکتروموتورهای سنکرون، برعکس این کار را انجام می دهند. یعنی آنها می توانند انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل کنند. الکتروموتورهای سنکرون و آسنکرون از نظر ظاهری شبیه هم هستند و هر دو در تبدیل انرژی نقش دارند. ضمن اینکه برخی قطعات مانند استاتور و روتور در هر دو آنها وجود دارند. از دیگر شباهت های این دو نوع موتور می توان به قابلیت تغییر سرعت در آنها اشاره کرد.
موتورهای سنکرون و آسنکرون در موارد زیادی با هم تفاوت دارند که اصلی ترین آن به کارکرد مخالف آنها مربوط می شود. علاوه بر این، سرعت روتور و استاتور در موتورهای آسنکرون برابر نیست در حالی که در موتورهای سنکرون برابر است. روش تغییر سرعت در موتورهای سنکرون و آسنکرون با یکدیگر متفاوت می باشد. البته اینها تنها تفاوت های موتور سنکرون و آسنکرون نیست. این موتورها از نظر نوع کاربرد، روش راه اندازی، مدل ها، مقدار لغزش، میزان کنترل و کیفیت موتور هم تفاوت هایی دارند.

موتورهای القایی یا آسنکرون به دو نوع موتور تکفاز و سه فاز تقسیم بندی می شوند.

– الکتروموتور تکفاز : یکی از انواع الکتروموتورهای القایی است که با استفاده از برق ۲۳۰-۲۲۰ ولت (برق شهری) کار می کند. از این موتورهای الکتریکی بیشتر در مصارف خانگی و تجاری استفاده می شود. دلیل این امر هم قیمت مقرون به صرفه ی آنها می باشد. ضمن اینکه امکان دسترسی به برق تکفاز در تمام نقاط وجود دارد. ساختار الکتروموتور تکفاز، ساده است و با هزینه ی کمی ساخته می شود. این موارد باعث شده است تا کاربرد زیادی در تولید لوازم خانگی داشته باشد. از دیگر کاربردهای موتور الکتریکی تکفاز می توان استفاده در بالابرهای فروشگاه های کوچک، مینی واش ها، جرثقیل های کوچک، پمپ های آب جبران افت فشار، الکترو پمپ های سرکولاتور شوفاژ و … را نام برد.
– الکتروموتور سه فاز : برای راه اندازی این نوع الکتروموتورها به برق ۳۶۰ ولت نیاز است. این نوع الکتروموتور به وفور در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. به این دلیل که الکتروموتور سه فاز برای عملکرد خود از فازهای R،S و T استفاده می کند، توانی که تولید می کند بیشتر از الکتروموتور تکفاز است. کاربرد آسان، قیمت و استحکام مناسب، هزینه بهره برداری کم و طراحی آن از دیگر دلایل استفاده از الکتروموتورهای سه فاز در صنایع می باشند. از انواع الکتروموتورهای سه فاز می توان به الکتروموتورهای سه فاز از نوع ۲ پل، ۴ پل، ۶ پل و ۸ پل اشاره کرد که هر یک کاربردهای متفاوتی دارند. افرادی که قصد خرید این نوع الکتروموتور را دارند باید به سرعت کارکرد یا دور موتور، توان، میزان گشتاور، چرخه کاردهی، دمای محیط و اندازه فریم و پیکربندی دستگاه توجه کنند. در حال حاضر الکتروموتورهای سه فاز با برندهای داخلی و خارجی در بازار به فروش می رسند. الکتروموتورهای ایرانی، چینی و اروپایی بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده اند.

فروش الکتروموتور

در حال حاضر شرکت های مختلفی در کشور اقدام به فروش الکتروموتور می کنند. یکی از آنها، مجموعه بازرگانی سپهرموتورز است که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرده است. این شرکت یکی از بزرگترین واردکنندگان و تامین کننده های کالاهای صنعتی در کشور می باشد. خدمات این مجموعه شامل ارائه ی مشاوره فنی در انتخاب بهترین محصول، ارزیابی نیاز مشتریان، تامین و واردات تجهزات (برندهای معتبر داخلی و خارجی)، خدمات پس از فروش و تامین قطعات یدکی و … می شوند. این شرکت تلاش می کند تا بتواند گامی هر چند کوچک در جهت رفع نیازهای صنعتگران در حوزه های مختلف مانند صنایع فولاد، سیمان، کشاورزی، خودروسازی، غذایی، دارویی، راه سازی، نفت، گاز و پتروشیمی، معادن و … بردارد. فروش الکتروموتور تنها یکی از فعالیت های مجموعه بازرگانی سپهرموتورز می باشد. این فروشگاه علاوه بر فروش الکتروموتورهای تکفاز و سه فاز با توان های مختلف ، در زمینه عرضه و فروش انواع گیربکس صنعتی، پمپ های خانگی و صنعتی و کشاورزی، موتور برق، اینورتر، ژنراتور و موتور ویبره فعالیت می کند.

 

سخن پایانی

الکتروموتور یکی از دستگاه های کاربردی است که نقش مهمی در راحتی زندگی انسان دارد. امروزه از این ماشین الکتریکی در بسیاری از صنایع مانند نفت، گاز، پتروشیمی، خودروسازی، لوازم خانگی، کشاورزی، دارویی، غذایی و … استفاده می شود. در حال حاضر برندهای مختلفی از محصولات داخلی، چینی و اروپایی در بازار به فروش می رسند. هنگام خرید الکتروموتور باید به نیاز خود و نوع کاربری دستگاه توجه نمود. اگر در انتخاب دستگاه تردید دارید می توانید با کارشناسان سپهرموتورز تماس بگیرید و از خدمات مشاوره رایگان آنها بهره مند شوید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *