بلاگ

الکتروموتور دست دوم

الکتروموتور دست دوم طرفداران زیادی دارد. گاهی اوقات این الکتروموتور را با نام استوک هم می شناسند. یعنی بسیاری از افراد تصور می کنند که یک وسیله ی دست دوم همان استوک است.

در حالی که الکتروموتور دست دوم با استوک تفاوت دارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید الکتروموتورهای استوک ، حتما خراب یا آسیب دیده نیستند.

بلکه ممکن است الکتروموتورهایی باشند که اصلا از آنها استفاده نشده و در انبار باقی مانده باشند. به همین علت با قیمت پایین تری نسبت به نمونه ی نو به فروش می رسند. به طور کلی الکتروموتوری که با نام الکتروموتور دست دوم در بازار به فروش می رسد، لزوما یک الکتروموتور کارکرده و مستهلک نیست. بلکه ممکن است به علت توقف خط تولید یا ورشکستگی کارخانه ی تولید کننده، در بازار به فروش برسد. شرایط اقتصادی امروز جامعه باعث شده است تا بسیاری از افراد برای صرفه جویی در منابع مالی خود اقدام به خرید الکتروموتور صنعتی دست دوم کنند. قیمت یک الکتروموتور دست دوم مقرون به صرفه می باشد. به همین علت، فروش الکتروموتور دست دوم با استقبال خوبی مواجه می شود.

الکتروموتور دست دوم تک فاز

همواره قیمت الکتروموتور تک فاز بیشتر از سه فاز بوده است. این امر به علت تیراژ پایین و عدم رغبت تولید کنندگان به ساخت این نوع الکتروموتور می باشد. الکتروموتورهای تک فاز، استهلاک زیاد و هزینه تعمیر و نگهداری بالایی دارند. ضمن اینکه پیشرفت های صورت گرفته در صنعت اتوماسیون و استفاده از اینورتر، زمینه ی راه اندازی الکتروموتور ۳ فاز با برق تکفاز را فراهم نموده است. با این حال، گاهی اوقات امکان خرید اینورتر وجود ندارد و قیمت در اولویت قرار می گیرد. الکتروموتورهای تک فاز دست دوم برندهای معتبر به دلیل رعایت استانداردهای بسیار قوی و نظارت دقیق در تولید، قابل اعتماد هستند. به همین علت، برخی مصرف کنندگان ترجیح می دهند تا یک الکتروموتور دست دوم اما از برند معتبر خریداری کنند تا اینکه به سراغ یک الکتروموتور بی کیفیت بروند.

الکتروموتور دست دوم سه فاز

خرید و فروش الکتروموتورهای دست دوم سه فاز به علت تولید و تیراژ بالا رونق خوبی دارد.

تفاوت الکتروموتورهای آکبند و استوک

– طبیعتا کیفیت الکتروموتور آکبند بالاتر از الکتروموتور دست دوم می باشد. ممکن است بعد از مدتی، الکتروموتور دست دوم دچار مشکلاتی شود و نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات داشته باشد.
– عمر مفید الکتروموتور نو یا آکبند بیشتر از الکتروموتور استوک می باشد.
– در مکان های حساس مانند الکتروموتور ضد آب یا ضد انفجار از الکتروموتور آکبند باید استفاده کرد. در غیر این صورت ممکن است در آینده با مشکلاتی مواجه شوید.

قیمت الکتروموتور دست دوم

قیمت الکتروموتور دست دوم نسبت به الکتروموتور آکبند پایین تر است. البته میزان کارکرد، برند، استهلاک و خرابی قطعات و … هم می تواند بر روی قیمت الکتروموتور دست دوم تاثیر بگذارد. قیمت الکتروموتورهای استوک نسبت به الکتروموتورهای دست دوم که کارکرد بالایی دارند، بیشتر است. برای اطلاع از قیمت الکتروموتور دست دوم، نوسانات بازار را در نظر بگیرید.

خرید الکتروموتور دست دوم

اگر شما هم به هر علتی تمایل دارید تا یک الکتروموتور دست دوم بخرید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید. رعایت این نکات به شما کمک می کنند تا خرید بهتری داشته باشید.

۱- خرید الکتروموتور دست دوم سالم :

اگر تصمیم دارید تا یک الکتروموتور دست دوم بخرید، مطمئن شوید که سالم است. برخی مواقع الکتروموتورهای استوک یا دست دوم را با قیمت بسیار پایینی به فروش می رسانند. در صورت خرید این نوع الکتروموتور، باید منتظر مشکلات زیادی در آینده باشید.

۲- الکتروموتور دست دوم برندهای معتبر :

در زمان خرید الکتروموتور دست دوم، بهتر است از یک برند معتبر خرید کنید. اگر از برندهای ناشناخته باشد، ممکن است با مشکلاتی مانند عدم کارایی، در دسترس نبودن قطعات و تعمیرات و سرویس دهی سخت مواجه شوید.

۳- خرید از فروشندگان مطمئن :

بهتر است برای خرید الکتروموتور دست دوم به سراغ فروشندگان معتبر بروید. معمولا این فروشندگان برای افزایش اعتبار خود بین مشتریان، به درستی آنها را راهنمایی می کنند. اگر می خواهید خرید خود را از سایت هایی مانند دیوار و … انجام دهید، حتما ابتدا الکتروموتور را از نزدیک بررسی کنید.

۴- مشورت با افراد متخصص :

برای اینکه یک خرید خوب را تجربه کنید، توصیه می کنیم حتما از افراد متخصص مشورت بگیرید. آنها اطلاعات دقیقی در مورد قیمت و مسائل فنی الکتروموتور دارند و به خوبی می توانند شما را در خرید الکتروموتور دست دوم راهنمایی کنند.

۵- آگاهی از قیمت روز :

قیمت الکتروموتور هم مانند هر کالای دیگری تحت تاثیر عوامل مختلفی می باشد. بنابراین اگر قصد خرید الکتروموتور دست دوم را دارید بهتر است از نوسانات قیمت آن در بازار مطلع باشید. این کار به شما کمک می کند تا یک خرید اصولی داشته باشید.

سخن پایانی در مورد الکتروموتور دست دوم

در این مقاله اطلاعاتی درباره ی الکتروموتور دست دوم در اختیار شما قرار دادیم. خرید الکتروموتور دست دوم باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. گاهی اوقات فروشندگان با استفاده از ترفندهایی مانند قیمت خیلی ارزان، تعریف زیاد از محصول، رنگ شدگی قسمت های مختلف الکتروموتور و … تلاش می کنند تا کالای خود را به فروش برسانند. اگر قصد خرید الکتروموتور دست دوم را دارید حتما به نکات گفته شده در متن دقت نمایید. خرید از یک فروشگاه معتبر و کمک گرفتن از افراد متخصص را فراموش نکنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *